Associacions d'estudiants

Dynamics UPC Manresa

En la temporada 2017/2018 l’equip Dynamics UPC Manresa ha dissenyat el seu tercer monoplaça, el DYN-03. Aquest monoplaça compta amb un motor provinent d’una CBR 600 RR que amb el restrictor imposat per normativa de competició acaba donant uns 50CV a 8000RPM. Això amb un pes total de 330 kg comporta que el cotxe pot fer la prova d’acceleració de 75m en 5,3s. La carrosseria és de fibra de vidre i els elements aerodinàmics com el conjunt fons pla - difusor i el aleró posterior de fibra de carboni.

A mitjans de temporada, l’equip ha tingut la oportunitat d’anar al Regne Unit a visitar un dels equips de combustió més grans del país, Team Bath Racing. En aquesta visita ha pogut intercanviar molts coneixements amb l’equip de Bath tant a nivell tècnic com de gestió. L’equip també ha visitat el Powertrain and Vehicle Research Centre, unes instal·lacions on milloren la eficiència dels sistemes de potència per a la automoció.3

Amb aquest monoplaça, l’equip ha competit a la Formula Student Netherlands, on ha aconseguit d’entre 20 participants de tot Europa, 4 podis en total, finalitzant a la segona posició en la classificació general de combustió. També ha participat a finals d’agost a la Formula Student Spain, on ha aconseguit ser el 3r millor equip nacional.

ONG: Mineria per al desenvolupament

S’han realitzat 2 projectes amb el finançament del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD-UPC): el primer de anomenat “Estudi geològic de la distribució de l'or en el jaciment de Relave, Ayacucho, Perú on diversos estudiants del grau en Enginyeria Minera han participat i viatjat al Perú.

El segon és un projecte de sensibilització anomenat “Influència de la cooperació en la mineria artesanal i el rol dels cooperants” mostrant mitjançant material gràfic els projectes i resultats obtingut al llarg dels últims 10 anys d’activitat.

Synergy Racing Team

Un grup d’estudiants del nou grau d’Automoció comencem un nou projecte a la UPC Manresa. Com a equip de competició de motocicletes tenim l’objectiu de participar a la propera edició del MotoStudent, de manera que haurem de dissenyar i fabricar un prototipus seguint la normativa FIM de Moto3.

La motivació comú ve donada per un grau específic del món de l’automòbil que ens ha fet coincidir a deu estudiants amb una forta afició per les motocicletes de competició. Intentarem trobar tots els recursos necessaris per poder incloure aquest gran projecte a l’EPSEM.