Una eina desenvolupada per l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) i la UPC Manresa permet fer estudis de viabilitat prèvia d’instal·lacions de Geotèrmia

L’eina es va presentar el passat novembre, a la Universitat de Lleida, en el marc de la Jornada Tècnica ‘GeoEnergia a Catalunya’. Georgina Arnó, Cap de la Unitat de Hidrogeologia i Geotèrmia de ICGC i Jordi Garcia-Céspedes, Investigador de la UPC, van ser els encarregats de donar-la a conèixer.

Geo-SIV (v 1.0 2021) és un programari lliure per l’avaluació preliminar de Sistemes d’Intercanvi geotèrmic en circuit Vertical tancat per instal·lacions de calefacció, refrigeració i aigua calenta sanitària (ACS) de fins a 70 kW (tipus A i B d'acord amb la norma UNE-100715-2014) en el territori de Catalunya.

L’aplicació s’ha desenvolupat des de l’Àrea de Recursos Geològics de l’ICGC amb la col·laboració de la UPC, mitjançant el programari MATLAB (v. R2020a) de MathWorks.

L’eina és descarregable de manera gratuïta des de la web de l’ICGC en forma de fitxer comprimit que inclou:

• L’executable per la instal·lació de l’APP d’escriptori

• Guia d’ús on es detallen les metodologies utilitzades així com el funcionament de l’aplicació

Aquesta era la tercera edició de la Jornada Tècnica 'GeoEnergia a Catalunya'. Aquesta jornada l’organitza el Grup de Treball de Geotèrmia (GTG) del Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya (CEEC), l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) i l'Institut Català d'Energia (ICAEN) amb la finalitat de promoure i donar a conèixer el potencial de l'energia geotèrmica com a energia d'alta eficiència en el nou marc de la Transició Energètica i el Canvi Climàtic.