Proves CANGUR de Matemàtica - 2020

ATENCIÓ! ACTIVITAT ANUL·LADA

El dijous 19 de març es realitzarà la prova Cangur de Matemàtica a la UPC Manresa.

El mateix dia, organitzem uns tallers paral·lels on podran participar-hi els alumnes de batxillerat que vénen a l'escola a fer la prova i ho desitgin (cal fer la inscripció prèvia). Places limitades.

També hi haurà la "Fira Màtemàtica: els estudiants de 4t d'ESO experimenten amb els jocs cedits pel MMACA" per als alumnes de 4t d'ESO dels centres que s'hi han inscrit prèviament.

Accés a la informació de les Proves Cangur.

Els tallers paral·lels que es podran fer, són els següents:

(Data límit d'inscripció: 17 de març a les 23:59h. Passada aquesta data, podeu enviar un correu a comunicacio@epsem.upc.edu)

Taller 1: SURVEYING

Situar els punts de vàries lletres, a partir dels quals unint-los amb una línia amb guix  es formarà una frase a la pista de bàsquet. Els punts es situaran mitjançant  un GPS de precisió centimètrica.

(Es farà en grups de 8 alumnes amb una durada estimada del taller d’uns 15-20 minuts).

16 places

Taller 2: ESCANEJA, DIBUIXA I IMPRIMEIX EN 3D

S’escanejaran algunes peces mitjançant un escàner de llum visible i es veurà el resultat. Utilitzant eines CAD, es veurà com es dibuixa una peça en 3D. A partir d’un disseny, es veurà com es pot fer perquè la impressora l’imprimeixi. Es relacionarà la figura escanejada, el dibuix i la peça impresa. També es veuran mostres d’objectes fets amb la impressora 3D.

Taller 3: PIGMENTS NATURALS: VEGETALS I MINERALS

Des de l’antiguitat ens ha agradat acolorir el què ens envolta. En aquest taller comprovarem com es fabricaven els tints per tenyir la roba i com es decoraven les pintures del Romànic, a partir de productes que ens ofereix la natura. Quins compostos donen color als vegetals i minerals de la natura? Com el podem extreure i utilitzar?

Taller 4: INTRODUCCIÓ AL DESENVOLUPAMENT D'APLICACIONS PER DISPOSITIUS MÒBILS

Voleu saber com es pot fer una App pel vostre mòbil? Hi ha moltes maneres de fer Apps, algunes requereixen dominar la programació, però hi ha altres maneres de fer Apps senzilles de manera simple. En aquest taller en veurem alguna.

Taller 5: VISITA I TALLER AL MUSEU DE GEOLOGIA

El taller consistirà en una visita al museu de geologia Valentí Masachs i un treball basat en l’observació de minerals.