Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència 2023

L'11 de febrer és el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. A la UPC Manresa, som conscients de que, malauradament, encara existeix molta diferència entre els nois i les noies que trien estudis científics o tecnològics i que un dels motius és la manca de referents femenins per a les noies.

En motiu d'aquest dia i amb l'objectiu de fer més visible el paper de les dones en la ciència, Techlab Manresa organitza una taula rodona amb noies que estan estudiant enginyeria.

Esperem així, posar el nostre granet de sorra a que les dones i les nenes amb vocacions científiques coneguin a les seves predecessores i no dubtin a seguir la seva vocació.

PROGRAMA:

Taula rodona "Les dones i l'enginyeria".

Dia: 13 de febrer de 2023 de les 9:00 a 10:30h

Lloc: Sala d'Actes de la UPC Manresa

Com inscriure's? Enviant un correu a:

Farem una taula rodona, on diferents estudiantes de la UPC Manresa contestaran preguntes com perquè van triar estudiar enginyeria, quina feina fa una enginyera o un enginyer, si han viscut situacions masclistes o què en pensa la família i els amics entre altres. En definitiva, es debatrà com és això de viure en un món d'homes, com és el cas de l'enginyeria i per tal que aquestes noies serveixin de referents a futures noies enginyeres.

Aquesta taula està organitzada amb la col·laboració de l'Institut Guillem Catà, en el marc del programa Magnet, i hi participaran estudiants de secundària amb l'objectiu de mostrar referents actuals a les nenes i empoderar-les a no renunciar a la seva vocació per raons de gènere.